Dzisiaj jest: 22 Kwiecień 2018      |     Imieniny: Kaja, Leon, Łukasz     |     Do wakacji pozostało 61 dni

Wycieczka klasy I LO

Już parę minut po dziewiątej byliśmy we Wrocławiu. Pierwsze kroki skierowaliśmy do Teatru Polskiego, gdzie mieliśmy obejrzeć przedstawienie „Opowieść wigilijna” .

I tu spotkało nas zaskoczenie - nasze wcześniej zarezerwowane miejsca zostały sprzedane. Nasza wychowawczyni wiedziała o tym fakcie już wcześniej i dzięki jej nieustępliwości, zaoferowano nam w ramach rekompensaty miejsca na balkonie.

Po kilku minutach oczekiwania rozpoczął się spektakl. Na balkonie siedzieliśmy tylko my, wszyscy pozostali widzowie siedzieli niżej. I tu kolejne, tym razem miłe, zaskoczenie – widok z balkonu był rewelacyjny. Przedstawienie zawierało bowiem wiele elementów akrobatycznych, a aktorzy wykonywali je na trapezach wysoko nad sceną, dlatego widzieliśmy wszystko doskonale. Spektakl wprowadził nas swoją magią i klimatem w nadchodzące Święta Bożego Narodzenia i skłonił do chwili zadumy.

Po spektaklu szybkim tempem udaliśmy się do autokaru, który czekał na nas przy dworcu.  Niektórzy z nas, jako znawcy Wrocławia i jego atrakcyjnych zakamarków chcieli szybko popędzić na Rynek, ale okazało się, że to nam nie po drodze!

Autokarem pojechaliśmy do Muzeum Historii Zajezdnia. I tu znów czekała na nas miła niespodzianka. Udało nam się zwiedzić całą wystawę z przewodnikiem, który opowiadał wiele ciekawostek z historii Wrocławia i Dolnego Śląska. Przy rezerwacji biletów wszyscy przewodnicy byli zajęci, dlatego zamierzaliśmy  oglądać wystawę samodzielnie. Wtedy z pewnością umknęłyby nam ciekawe szczegóły. Co niektórych z nas przytłoczył nadmiar wiedzy i informacji, ale generalnie daliśmy radę!

Po tak ambitnym przedpołudniu zasłużyliśmy na obiad. Pojechaliśmy więc do Galerii Dominikańskiej, by  zaspokoić nasze apetyty. Potem spacerem poszliśmy na Rynek, by obejrzeć Jarmark Bożonarodzeniowy. Zwiedzanie Rynku zakończyliśmy prawie wszyscy kołaczem, którego zapach roznosił się po całej okolicy i wabił  klientów. Z powodu kolejki do owych kołaczy, do autobusu prawie biegliśmy. Nie przeszkodziło to jednak jednemu z naszych kolegów wykonać w drodze powrotnej pewnej ilości pompek-podobno były one następstwem jakiegoś zakładu.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Kudowy. Za wycieczkę dziękujemy naszej wychowawczyni pani Magdalenie Piechocińkiej-Koczot oraz nauczycielce historii pani Sylwii Bielawskiej.