Z życia klasy III b
Gdy świat stanął przed koniecznością segregowania odpadów, uczyłam tego dzieci za pomocą różnych metod. Były to pogadanki w oparciu o ilustracje, filmy z youtube, dramy, podczas których, do wyklejonych kolorowym papierem pudełek, wrzucaliśmy papier, plastik, szkło, puszki aluminiowe. Na jednym z apeli moje dzieci odegrały przedstawienie, do którego ułożyłam autorski scenariusz. Byliśmy zapraszani do KZWiK, gdzie przyglądaliśmy się taśmie z odpadami, które segregowali pracownicy, ponieważ nie uczyniliśmy tego my, mieszkańcy Kudowy-Zdroju. Potem wracaliśmy do codzienności i znowu w klasie wrzucaliśmy odpady do jednego kosza. Nie dawało mi to spokoju, więc odważyłam się na wrześniowej Radzie Pedagogicznej podzielić swoimi spostrzeżeniami. Uczyniłam to również na zebraniu z rodzicami. Jakaż była nasza radość, gdy na drugi dzień Pani Magdalena Turchan przyniosła do klasy stelaż z dwoma workami – niebieskim i żółtym. Z początku dzieci miały kłopot, do którego worka wrzucić odpadki, a co do wolno stojącego kosza. Aktualnie segregują bez problemu, a worki są sukcesywnie zapełniane. Jest to nasz klasowy sukces. Wniosek jest prosty: teoria jest ważna, ale to codzienna praktyka czyni mistrza, zatem jesteśmy mini-mistrzami szkolnego segregowania odpadów.
Mamy jeszcze inne klasowe sukcesy, Kuba Biernacik zajął III miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Matematycznym „As Matematyki”, organizowanym od kilku lat przez Szkołę Podstawową nr 3 im. 100-lecia Odzyskania Niepodległości w Kudowie-Zdroju, a Dawid Miśkowski II miejsce w konkursie plastycznym zorganizowanym przez Komitet Nagrody im. Teresy Karch „Jak mogę pomóc innym?”.
Uściskaliśmy nagrodzonych i gratulowaliśmy osiągnięć.
Małgorzata Igierska wychowawczyni klasy III b