NABÓR DO KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Do pobrania:
Informacja o pracodawcach dla uczniów SB klasa I 2025-2026 NOWA
Podanie szkoła Ponadpodstawowa 2025-2026
Zaświadczenie o przyjęciu na praktyczną naukę zawodu
REGULAMIN REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH
im. JANA PAWŁA II W KUDOWIE-ZDROJU
Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica/prawnego opiekuna kandydata lub na wniosek kandydata pełnoletniego. Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami składa się, zgodnie z terminarzem rekrutacji, w sekretariacie szkoły przy ul. Zdrojowej 22a.
Część I
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych dla młodzieży
- W roku szkolnym 2025/2026 szkoła prowadzi nabór do: Liceum Ogólnokształcącego, Technikum, Szkoły Branżowej I Stopnia.
- Do każdej klasy pierwszej wybranej szkoły przyjętych będzie maksymalnie 32 uczniów. Minimalna liczba uczniów wymagana do utworzenia klasy pierwszej to 15.
Uczniowie przyjmowani będą do wybranego oddziału wybranej szkoły w kolejności zgodnej z sumą uzyskanych punktów, aż do wyczerpania planowanego limitu miejsc.
I. Warunki i tryb rekrutacji kandydatów do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych.
1. Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej może otrzymać w postępowaniu
rekrutacyjnym maksymalnie 200 punktów:
1) 100 punktów rekrutacyjnych w przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty.
Wynik przedstawiony w procentach:
z języka polskiego – mnoży się przez 0,35
matematyki – mnoży się przez 0,35
języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3
2) 72 punkty rekrutacyjne w przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych,
wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (język polski, matematyka,
język obcy nowożytny, historia lub biologia lub chemia lub fizyka);
za oceny wyrażone w stopniu można uzyskać następującą liczbę punktów:
za celujący – 18 punktów
za bardzo dobry – 17 punktów
za dobry – 14 punktów
za dostateczny – 8 punktów
za dopuszczający – 2 punkty
3) Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem– 7 punktów rekrutacyjnych.
4) Za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej zgodnie z § 6 pkt 1 rozporządzenia MEN z dnia 18 listopada 2022 r. sprawie w przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów;
Kurator oświaty podaje do publicznej wiadomości wykaz zawodów wiedzy, artystycznych
i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz
określa miejsca uznane za wysokie w tych zawodach. Informacje można znaleźć na stronie:
www.kuratorium.wroclaw.pl
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych
zawodów, o których mowa wyżej, na tym samym szczeblu oraz z takiego samego zakresu,
wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punk-ty za najwyższe osiągnięcie. Maksymalna liczba punktów możliwych do przyznania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów, zgodnie z zasadą:
a. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim
organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
tytuł finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów, tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów, tytułu finalisty konkursu tematycznego lub
interdyscyplinarnego – 5 punktów
b. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty: dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów, dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów, dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów, tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 7 punktów, tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów, tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 punkty
c. uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione wyżej, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
międzynarodowym – 4 punkty,
krajowym – 3 punkty,
wojewódzkim – 2 punkty,
powiatowym – 1 punkt.
5) 3 punkty rekrutacyjne za osiągniecia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz
środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu,
6) W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, oceny z języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty według § 8 rozporządzenia MEN z dnia 18 listopada 2022 r. sprawie w przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek i centrów.
2. Do kandydatów, którzy ukończyli szkołę podstawową dla dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą lub kończyli szkołę za granicą stosuje się odpowiednio §6, pkt.1 pkt2, §11, §12, §13 rozporządzenia MEN z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw
3. O kolejności przyjęć do danego typu szkoły decyduje ranking liczby uzyskanych punktów rekrutacyjnych.
4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej,
5. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
a. wielodzietność rodziny kandydata,
b. niepełnosprawność kandydata,
c. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
d. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
e. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
f. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
g. objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Kryteria te mają jednakową wartość.
Część II
Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, składanie dokumentów do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych
lp | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. | Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) | od 19.05.2025 do 23.06.2025 do godz. 15.00 |
od 28.07.2025 do 29.07.2025 r. do godz. 15.00 |
2. | Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie. | od 19.05.2025 do 17.07.2025 |
od 28.07.2025 do 07.08.2025 |
3. | Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty | od 27.06.2025 do 08.07.2025 do godz. 15.00 |
|
4. | Możliwość zmiany przez kandydata wniosku o przyjęcie do szkoły lub złożenie nowego wniosku z uwagi na zamianę szkół, do których kandyduje | od 27.06.2025 do 08.07.2025 do godz. 15.00 |
|
5. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. |
do 08.07.2025 |
do 29.07.2025 |
6. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
do 15.07.2025 |
do 05.08.2025 |
7. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły | do 16.07.2025 do godz. 15.00 |
do 06.08.2025 do godz. 15.00 |
8. | Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu | od 17.07,2025 do 24.07.2025 |
od 07.08.2025 do 13.08.2025 |
9. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | 25.07.2025 do godz. 12.00 |
14.08.2025 do godz. 12.00 |
10. | Przekazanie kuratorowi oświaty przez komisję rekrutacyjną informacji o wolnych miejscach w szkole | 25.07.2025 do godz. 15.00 |
14.08.2025 do godz. 15.00 |
Część III
Komisja Rekrutacyjna
- W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do szkoły
wchodzi co najmniej 3 nauczycieli szkoły. - Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:
- sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane
w kolejności alfabetycznej; - sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane
w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek, o którym mowa w art. 149 ustawy – Prawo oświatowe, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz
postępowaniu uzupełniającym; - sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe;
- sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po
przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego; - porządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do szkoły i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
- Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji a w przypadku jego nieobecności – zastępca przewodniczącego komisji.
- Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział
co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji. - Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji
o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra
osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły. - Protokoły postępowania rekrutacyjnego zawierają w szczególności: datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na
posiedzeniu, a także informacje o podjętych czynnościach lub rozstrzygnięciach. Protokół
podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej. - Do protokołów postępowania rekrutacyjnego załącza się w szczególności listę kandydatów
sporządzone przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania
rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego
Część IV
Dyrektor szkoły
- Decyduje o przyjęciu uczniów do pierwszych klas szkół ponadpodstawowych.
- Przekazuje meldunki Kuratorowi Oświaty we Wrocławiu (pocztą elektroniczną), niezwłocznie po podaniu do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Zapewnia stałe i aktualne informacje dotyczące terminów składania dokumentów do szkoły, warunków przyjęć i wyników rekrutacji, w tym informuje kandydatów do szkoły ponadpodstawowej o terminie ogłoszenia listy kandydatów przyjętych do szkoły.