NABÓR DO KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Do pobrania:
Informacja o pracodawcach dla uczniów SB klasa I 2024-2025
Podanie o przyjęcie do Szkoły Ponadpodstawowej 2024-2025
Zaświadczenie o przyjęciu na praktyczną naukę zawodu
REGULAMIN REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH
JANA PAWŁA II W KUDOWIE-ZDROJU
Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica/prawnego opiekuna kandydata lub na wniosek kandydata pełnoletniego. Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami składa się, zgodnie z terminarzem rekrutacji, w sekretariacie szkoły przy ul. Zdrojowej 22a .
Część I
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych dla młodzieży
- W roku szkolnym 2024/2025 prowadzimy nabór do: klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego, Technikum i Szkoły Branżowej I Stopnia.
- Do każdej klasy pierwszej wybranej szkoły przyjętych będzie maksymalnie 32 uczniów. Minimalna liczba uczniów wymagana do utworzenia klasy pierwszej to 15.
- Uczniowie przyjmowani będą do wybranego oddziału wybranej szkoły w kolejności zgodnej z sumą uzyskanych punktów, aż do wyczerpania planowanego limitu miejsc.
I. Warunki i tryb rekrutacji kandydatów do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych.
- Kandydat ubegający się o przyjęcie do klasy pierwszej może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjnym maksymalnie 200 punktów:
- 100 punktów rekrutacyjnych w przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty.
Wynik przedstawiony w procentach:
z języka polskiego – mnoży się przez 0,35
matematyki – mnoży sie przez 0,35
języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3
- 72 punkty rekrutacyjne w przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych, wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (język polski, matematyka, język obcy nowożytny, historia lub biologia);
Za oceny wyrażone w stopniu można uzyskać następującą liczbę punktów:
za celujący – 18 punktów
za bardzo dobry – 17 punktów
za dobry – 14 punktów
za dostateczny – 8 punktów
za dopuszczający – 2 punkty
- Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem– 7 punktów
- Maksymalnie 18 punktów rekrutacyjnych za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, zgodnie z § 6 pkt 1 rozporządzenia MEN z dnia 18 listopada 2022 r. sprawie w przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów;
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów, o których mowa wyżej, na tym samym szczeblu oraz z takiego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jdenorazowo punkty za najwyższe osiągnięcia.
- 3 punkty rekrutacyjne za osiągniecia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu,
- W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, oceny z języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty według § 8 rozporządzenia MEN z dnia 18 listopada 2022 r. sprawie w przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek i centrów.
- Do kandydatów, którzy ukończyli szkołę podstawową dla dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą lub kończyli szkołę za granicą stosuje się odpowiednio §6, pkt.1 pkt2, §11, §12, §13 rozporządzenia MEN z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw.
- O kolejności przyjęć do danego typu szkoły decyduje ranking liczby uzyskanych punktów rekrutacyjnych.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
Część II
Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, składanie dokumentów do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych
lp | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Termin w postępowaniu uzupełnijącym |
1. | Złożenie (lub zmiana) wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami |
od 16.05.2024 do 17.06.2024 do godz. 15.00 |
od 24.07.2024 do 25.07.2024 do godz. 15.00 |
2. | Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty |
od 21.06.2024 do 05.07.2024 do godz. 15.00 |
————————- |
3. | Możliwość zmiany przez kandydata wniosku o przyjęcie do szkoły lub złożenie nowego wniosku z uwagi na zamianę szkół, do których kandyduje | od 21.06.2024
do 05.07.2024 do godz. 15.00 |
————————– |
6. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły |
15.07.2024 do godz. 15.00 |
01.08.2024 do godz. 15.00 |
7. | Wydawanie dla kandydatów do szkoły branżowej skierowania na badanie lekarskie | od 16.05.2024
do 16.07.2024 |
od 24.07.2024
do 02.08.2024 |
8. | Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci
przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe-także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu |
od 16.07.2024 do 22.07.2024
|
od 02.08.024 do 08.08.2024 |
9. | Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych |
23.07.2024
do godz. 12.00 |
09.08.2024
do godz. 12.00 |
10. | Przekazanie kuratorowi oświaty przez komicję rekrutacyjną informacji o wolnych miejscach w szkole. | 23.07.2024 r.
do godz. 15.00 |
09.08.2024
do godz. 15.00 |
Część III
Komisja Rekrutacyjna
- W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do szkoły wchodzi co najmniej 3 nauczycieli szkoły.
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:
- sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej;
- sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek, o którym mowa w art. 149 ustawy – Prawo oświatowe, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym;
- sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe;
- sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego;
- sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do szkoły i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
- Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
- Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
- Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
- Protokoły postępowania rekrutacyjnego zawierają w szczególności: datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członkówów komisji obecnych na posiedzeniu, a także informacje o podjętych czynnościach lub rozstrzygnięciach. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
- Do protokołów postępowania rekrutacyjnego załącza się w szczególności listę kandydatów sporządzone przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.
Część IV
Dyrektor Szkoły
- Przekazuje meldunki Kuratorowi Oświaty we Wrocławiu (pocztą elektroniczną), niezwłocznie po podaniu do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym
- Zapewnia stałe i aktualne informacje dotyczące terminów składania dokumentów do szkoły, warunków przyjęć i wyników rekrutacji, w tym informuje kandydatów do szkoły ponadpodstawowej o terminie ogłoszenia listy kandydatów przyjętych do szkoły.